Pierwsze osiem tygodni marki Quatra na rynku

26.03.2012

Nowa marka rozwiązań Sygnity buduje pozycję na rynku MŚP. Programy finansowo-księgowe Quatra dedykowane sektorowi małych i średnich przedsiębiorstw są dostępne na rynku zaledwie od 8 tygodni. W tym czasie producent oprogramowania, spółka Sygnity SA pozyskała 2,5 tysiąca Klientów, a sieć partnerów handlowych wzrosła 

do 46 dystrybutorów, osiągając jednocześnie zasięg planowany dopiero na koniec czerwca 2012 r. Dobre wyniki sprzedaży i dynamiczny rozwój sieci handlowej to efekt atrakcyjnej oferty 

dla sektora MŚP i przemyślanego programu partnerskiego.


Wysokie prowizje, brak zakazu udostępniania konkurencyjnych rozwiązań, a także wsparcie w zakresie działań marketingowych – to podstawowe zasady Programu Partnerskiego Sygnity. Dzięki maksymalizacji korzyści biznesowych dla obu stron i atrakcyjności oferty dla rynku MŚP, Sygnity pozyskało 46 partnerów handlowych. Tym samym w dwa miesiące zrealizowało niemal połowę zakładanego celu, jakim jest rozwinięcie sieci sprzedaży produktów Quatra do 100 partnerów do końca 2012 r. Ponadto, jeszcze w tym półroczu Sygnity planuje uruchomić platformę, która umożliwi partnerom sprzedaż ich autorskich programów, stanowiących uzupełnienie o kolejne rozwiązania systemów Quatra. Dystrybucja produktów Quatra ma zostać także rozszerzona o współpracę z bankami, telekomami oraz detalicznymi sieciami sprzedaży, za pośrednictwem których Sygnity planuje dotrzeć do małych i średnich przedsiębiorców.

 

Podsumowanie pierwszych ośmiu tygodni wskazuje także, że oprogramowanie Quatra spotkało się z dużym zainteresowaniem firm z sektora MŚP. Od stycznia Sygnity SA pozyskała aż 2,5 tysiąca Klientów, a do końca 2012 r. liczba ta ma wzrosnąć czterokrotnie. Dostępność programów Quatra w modelu SaaS (Software as a Service) została pozytywnie odebrana przez użytkowników. Aż 45 proc. Klientów korzysta z nowej marki systemów Sygnity za pośrednictwem Internetu. Wskazuje to, że zgodnie z prognozami, polscy przedsiębiorcy zaczynają korzystać z rozwiązań opartych na cloud computingu i dostępnych w modelu SaaS. Z produktów Quatra Start i Quatra Firma najczęściej korzystają mieszkańcy dużych miast, w wieku 25-35 lat. Około 40 proc. to przedstawiciele wolnych zawodów. Wśród małych przedsiębiorców największą popularnością cieszą się funkcjonalności pozwalające na wystawianie dokumentów sprzedaży, rejestr kontrahentów, magazynowanie oraz prowadzenie Księgi Przychodów i Rozchodów.

 

Zainteresowanie naszymi rozwiązaniami do zarządzania przedsiębiorstwem, modelem SaaS oraz tempo pozyskiwania nowych partnerów biznesowych stanowią realizację oczekiwań Sygnity związanych z rynkiem MŚP. Dowodzą one, że sektor ten potrzebuje kompleksowego wsparcia IT, dzięki któremu może zwiększać konkurencyjność swojego biznesu. Pierwsze reakcje użytkowników naszych programów są dla nas niezwykle optymistyczne i dowodzą, że zgodnie z naszymi przekonaniami, na rynku jest duże zapotrzebowanie na kompleksowe i nowoczesne rozwiązania dla biznesu. Należy również pamiętać, że Quatra to produkty, które obejmują cały rynek MŚP od jednoosobowych działalności po przedsiębiorstwa zatrudniające 250 i więcej osób, dla których dedykowane są produkty Quatra Expanso i Quatra Max – powiedział Robert Tomaszewski, Dyrektor Generalny Pionu SMB Sygnity SA. 

 

Zgodnie z planami spółki, w wyniku sprzedaży rozwiązań dla sektora MŚP, Sygnity do końca 2012 r. wygeneruje przychody rzędu 10 mln złotych, a do końca 2013 r.  spodziewane przychody osiągną poziom 20 mln zł. W tym samym roku spółka planuje również zwiększenie sieci sprzedaży do 200 partnerów handlowych oraz wyjście z ofertą na rynki zagraniczne z modułami oprogramowania Quatra, nieobjętymi lokalnym prawem fiskalnym. 

 

Portfolio programów Quatra składa się z pięciu rozwiązań wspierających zarządzanie w jednoosobowych działalnościach gospodarczych, małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach. Poszczególne systemy (Quatra Start, Quatra Firma, Quatra Supra, Quatra Expanso, Quatra Max) są zróżnicowane pod względem funkcjonalności – umożliwiają m.in. zarządzanie finansami, personelem i logistyką. Sprzedaż prowadzona jest dwutorowo: online w modelu SaaS oraz w tradycyjnej wersji „pudełkowej” dostępnej w sprzedaży pośredniej poprzez ogólnopolską sieć partnerów handlowych. Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii i cloud computingu, systemy Quatra zapewniają dużą elastyczność oraz wygodę korzystania. Przedsiębiorcy nie muszą inwestować w infrastrukturę IT, a mogą korzystać z gotowych i bezpiecznych rozwiązań opracowanych przez uznanego producenta. 

Kontakt dla mediów

Lidia Kłosowska

Dyrektor ds. Marketingu i Relacji Partnerskich

+48 508 021 623

lklosowska@sygnity.pl