Sygnity rozwinie system śledzenia przesyłek Poczty Polskiej

28.06.2011

Sygnity S.A. zawarła umowę z Pocztą Polską S.A. na rozwój Zintegrowanego Systemu Teleinformatycznego do rejestracji oraz monitorowania wybranych rodzajów przesyłek pocztowych – w szczególności paczek, przesyłek kurierskich i wartościowych.

 


Wartość kontraktu to 16,7 mln złotych. Umowa dotycząca rozwoju systemu będzie obowiązywać do końca 2013 roku. 

 

Zintegrowany System Teleinformatyczny, wykonany przez Sygnity S.A. dla Poczty Polskiej, to największe tego typu rozwiązanie w kraju. Działa w 14 największych sortowniach i w ponad 200 tzw. punktach przeładunkowych oraz placówkach Poczty Polskiej posiadających służbę doręczeń. To nowoczesne rozwiązanie umożliwia także Klientom Poczty Polskiej śledzenie przesyłek paczkowych online. Za pośrednictwem strony internetowej www.poczta-polska.pl mogą oni, korzystając ze specjalnej wyszukiwarki, sprawdzić status nadanej przesyłki bez wychodzenia z domu. 

 

Zintegrowany System Teleinformatyczny umożliwia elektroniczny nadzór nad obsługą przesyłek wybranych typów (paczki, przesyłki kurierskie, przesyłki wartościowe, przesyłki pobraniowe). Rozwiązanie zapewnia nie tylko wyższą jakość, ale także większe bezpieczeństwo usług świadczonych przez Pocztę Polską. Dzięki wykorzystaniu gromadzonych w systemie informacji możliwe jest też sprawniejsze zarządzanie całą organizacją. Za pośrednictwem systemu można prognozować obciążenie poszczególnych sortowni czy punktów przeładunkowych i na tej podstawie odpowiednio alokować zasoby firmy. 

 

W celu sprawnej obsługi systemu skomputeryzowane zostały kluczowe stanowiska pracy w Poczcie Polskiej. Pracownicy wyposażeni zostali także m.in. w komputery mobilne ze skanerami kodów kreskowych zapewniające stałą łączność z systemem. Całość rozwiązania wspiera 12 nowoczesnych serwerowni gwarantując wysoką niezawodność oraz ciągłą pracę systemu. 

 

„System śledzenia przesyłek jest całkowicie polskim, nowoczesnym oprogramowaniem, opracowanym na podstawie dogłębnej, profesjonalnej analizy procesów logistycznych zachodzących w Poczcie Polskiej. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy współpracować z Pocztą Polską” – mówi Magdalena Taczanowska, Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży odpowiedzialna za sektor publiczny w Sygnity S.A. – W ramach podpisanej umowy system zostanie rozbudowany o nowe funkcjonalności.” – dodaje. 

 

Zintegrowany System Teleinformatyczny, wykorzystywany do śledzenia przesyłek, został uruchomiony w Poczcie Polskiej w 2010 r. Umowa umożliwiająca jego rozwijanie o nowe funkcjonalności została zawarta do końca 2013 roku. Umowa obejmuje dokonywanie zmian w systemie, w tym konsultacje, prace programistyczne i wdrożeniowe oraz serwis ze wsparciem administracyjnym.

Kontakt dla mediów

Beata Drzewicz

Dyrektor Biura Zarządu I Nadzoru Właścicielskiego

+48 504 142 011

bdrzewicz@sygnity.pl