Sygnity

Uniwersalny konektor do PWI

HUB PWI

HUB PWI

Sygnity HUB PWI to system automatyzujący proces wymiany dokumentów pomiędzy Sprzedawcami Mediów a Platformami Wymiany Informacji (PWI) udostępnianymi przez Operatorów Systemów Dystrybucyjnych (OSD).

Sygnity HUB PWI optymalizuje i usprawnia proces przygotowywania wniosków zarówno zmiany sprzedawcy, jak i anulowania czy zakończenia umów sprzedaży, automatyzuje pozyskiwanie i przetwarzanie komunikatów z różnych platform PWI, wspiera archiwizację dokumentów oraz załączników a także umożliwia wygodniejsze raportowanie, dzięki intuicyjnym panelom użytkownika, przedstawiającym dane biznesowe z różnych perspektyw.

Jak działa Sygnity HUB PWI?

System wykorzystuje technologię RPA (Robotic Process Automation) do logowania się do portali OSD PWI, wysyłania lub pobierania niezbędnych dokumentów, rozpoznawania typu dokumentu źródłowego i przekształcania go w cyfrowy strumień danych, którymi następnie zasilana jest baza danych. Dzięki temu, system automatyzuje i przyśpiesza pracę, która do tej pory musiała być wykonywana ręcznie, co pozwala na znaczną oszczędność zarówno kosztów, jak i czasu.

Rozwiązanie zbudowane jest na gotowej i sprawdzonej platformie Sygnity Power Automate, składającej się z:

  • Modułu Power Office 2.0, który umożliwia m.in. konfigurację procesów biznesowych dostosowanych do potrzeb organizacji, automatyczną transformację plików zgłoszeń zmiany sprzedawcy (i innych wymaganych przez OSD) na format zgodny z wymaganiami komunikacyjnymi Platformy Wymiany Informacji, paczkowanie zgłoszeń, obsługę odpowiedzi na wysłane wnioski, automatyczną aktualizację informacji o wniosku, konfigurację notyfikacji, generowanie dynamicznych zestawień i raportów.
  • Modułu RPA, który pozwala symulować pracę człowieka w zakresie obsługi wniosków wysyłanych do Operatorów Systemu Dystrybucyjnego. Czynności takie jak: wysłanie wniosku na PWI, monitorowanie stanu spraw i importowanie odpowiedzi, cykliczna zmiana hasła na PWI (po wcześniejszym zdefiniowaniu algorytmów generowania hasła), pobieranie i zapisywanie plików są wykonywane przez tzw. robota. Informacje są dostępne do dalszego przetwarzania w systemie PWI HUB.

Dla kogo?

Idealnymi odbiorcami rozwiązania są sprzedawcy energii elektrycznej, którzy muszą komunikować się  z Operatorami Systemów Dystrybucyjnych (OSD) przez dedykowane Platformy Wymiany Informacji (PWI).

Wybrane funkcjonalności

Przygotowywanie zbiorczych dokumentów do wysłania na różne Platformy Wymiany Informacji OSD. W zależności od wybranego operatora systemu dystrybucyjnego, system automatycznie dostosowuje plik do wymogów konkretnej platformy;

Automatyczne przesyłanie dokumentów zmiany sprzedawcy, a także wniosków o: dane techniczne punktu poboru energii, rozwiązanie umowy sprzedaży, reklamacje;

Cykliczne pobieranie odpowiedzi na wysłane wnioski ze wszystkich platform wymiany informacji. Dane są agregowane w zbiory, które stanowią bazę dla zaawansowanych raportów i wykresów;

Mapowanie danych z pozyskanych odpowiedzi i informacji do odpowiedniej struktury bazy danych ewidencjonującej dokumenty i załączniki do dokumentów (np. informacje techniczne PPE);

Możliwość przeglądania danych z możliwością filtrowania po typach dokumentów i po wszystkich polach. Dodatkowo, system wyposażony jest w mechanizm eksportu danych w wielu formatach (np. excel, csv, pdf);

Cykliczna weryfikacja statusu odpowiedzi na wnioski zmiany sprzedawcy oraz automatyczna aktualizacja statusu, w przypadku pozyskania informacji o zmianie. Informowanie o zmianach w dokumentach odpowiedzi, poprzez alert na wskazany adres e-mail oraz dedykowany raport;

Archiwizowanie dokumentów i danych;

Zarządzanie danymi dostępowymi na różne platformy PWI z jednego miejsca;

Możliwość manualnego ładowania plików z danymi lub integracja z systemami CRM.

Model wdrożeniowy

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów Sygnity oferuje wdrożenie rozwiązania w kilku wariantach:

  • W ramach infrastruktury klienta (on-premise), co pozwala klientom sprawować pełną kontrolę nad wdrożonym rozwiązaniem. Rozwiązanie zazwyczaj stosowane przez duże przedsiębiorstwa.
  • W ramach platformy usług elektronicznych Sygnity (on-cloud), co pozwala obniżyć jednostkowe koszty wdrożenia systemu i prowadzić działalność w modelu usługowym (subskrybcyjnym). To rozwiązanie jest idealne dla małych i średnich firm, ze względu na mniejsze koszty.
  • Na infrastrukturze Sygnity, co pozwala na obniżenie kosztów obsługi infrastruktury.

Klient może zarządzać rozwiązaniem samodzielnie lub – dla wygody i oszczędności czasu – zlecić to naszym ekspertom.

Pobierz materiały

Pobierz materiały na temat tego produktu.

Sprawdź pełną ofertę

dla energetyki

Porozmawiaj z ekspertem

Katarzyna Woźniak

Dyrektor Sprzedaży

KWozniak@Sygnity.pl

Masz pytania odnośnie tego produktu?

W celu zapoznania się z zasadami przetwarzania udostępnionych nam danych osobowych proszę kliknąć w link:

Polityka prywatności