Sygnity

Uzgadnianie kont bankowych 

FlexiMATCH

FlexiMATCH

FlexiMATCH to nowoczesny system dla firm oraz instytucji finansowych, wspierający uzgadnianie kont bankowych, pozycji na rachunkach Nostro oraz kontach przejściowych, a także znacznie ułatwiający ich monitorowanie i raportowanie.

Umożliwia definiowanie nie tylko reguł dla uzgodnień automatycznych i półautomatycznych (uwzględniając daty waluty, referencji i kwot), lecz także dodatkowych referencji tworzonych automatycznie na podstawie wybranych cech transakcji.

Reguły sparametryzowane w systemie umożliwią osiągnięcie wysokiego wskaźnika automatycznych uzgodnień. Dużą zaletą systemu jest elastyczność parametryzacji oraz krótki czas wdrożenia.

Korzyści biznesowe

Dzięki FlexiMatch firmy:

znacznie zmniejszają ryzyko biznesowe, dzięki spójności bilansu i zwiększeniu przejrzystości księgi głównej

efektywniej zarządzają niewykorzystanymi środkami pieniężnymi na kontach

szybciej wykrywają nieprawidłowości na kontach (np. potencjalne oszustwa i kradzieże)

szybciej weryfikują stany kont, poprzez uzgadnianie poszczególnych transakcji wpływających na saldo

sprawniej kontrolują przepływy pieniężne

efektywniej wykorzystują zasoby, a pracownicy mogą skupić się na zarządzaniu wyjątkami i wyjaśnianiu rozbieżności

Uzgadnianie kont powinno być:

  • dokonywane bezzwłocznie, celem jak najszybszego sprostowania błędów w księgach,
  • dokonywane w formacie standardowym, tak aby związane z nimi wyjaśnienia (niejednokrotnie bardzo złożone) były czytelne,
  • zakończone rozliczeniem wyjaśnionych różnic,
  • weryfikowane przez wykwalifikowanych pracowników, niezależnych od osób przygotowujących uzgodnienia.

Dlatego tak ważne jest, żeby proces uzgadniania kont odbywał się sprawnie i w sposób, który znacząco obniża wystąpienie ryzyka błędu. Na pomoc przychodzi automatyzacja, która znacznie ułatwia terminowe i sprawne zamknięcie finansowe.

Wybrane funkcjonalności

Automatyczne wczytywanie danych do uzgodnień przy wykorzystaniu komunikatów MT940/MT950, Camt.053 oraz dedykowanym formacie w notacji JSON

Automatyczne uzgodnienia rachunków bankowych, pozycji rachunków Nostro i kont przejściowych

Zatwierdzanie uzgodnień proponowanych w ramach obsługi uzgodnień półautomatycznych

Zatwierdzanie uzgodnień proponowanych w ramach obsługi uzgodnień półautomatycznych

Możliwość wykonania uzgodnień ręcznych

Generowanie raportów pozycji uzgodnionych i nieuzgodnionych według definiowanych kryteriów

Model wdrożeniowy

Wypracowane standardy i elastyczny model współpracy umożliwiają nam dostosowanie systemu do potrzeb Klientów. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom oferujemy wdrożenie rozwiązania w jednym z dwóch wariantów:

  • w ramach infrastruktury klienta (on-premise), dzięki czemu klient sprawuje pełną kontrolę nad wdrożonym rozwiązaniem,
  • w ramach platformy usług elektronicznych Sygnity (on-cloud), co pozwala obniżyć jednostkowe koszty wdrożenia systemu i prowadzić działalność w modelu usługowym (subskrybcyjnym).

Dzięki przyjaznemu interfejsowi klient może zarządzać systemem samodzielnie lub – dla wygody i oszczędności czasu – zlecić to naszym ekspertom.

Oferujemy  zestaw szkoleń dla użytkowników końcowych i administratorów, asystę powdrożeniową i sprawną obsługę serwisową realizowaną przez zespół wykwalifikowanych konsultantów.

Sprawdź pełną ofertę

dla bankowości

Porozmawiaj z ekspertem

Mariusz Mazurek

Dyrektor Zarządzający Sprzedaży

mamazurek@sygnity.pl

Masz pytania odnośnie tego produktu?

    W celu zapoznania się z zasadami przetwarzania udostępnionych nam danych osobowych proszę kliknąć w link:

    Polityka prywatności