Sygnity

System Operatywnej Współpracy z Elektrowniami

SOWE

SOWE

System operatywnej współpracy z Dostawcami Usług Bilansujących to zaawansowane narzędzie do zapewnienia niezawodnej i efektywnej wymiany informacji pomiędzy Dostawcą Usług Bilansujących (DUB) a Operatorem Systemu Przesyłowego (OSP). Jego głównym celem jest wspieranie pracy Krajowego Systemu Elektroenergetycznego (KSE) poprzez kompleksową obsługę procesów planistycznych i operacyjnych Jednostek Grafikowych (JG) utworzonych z zasobów stanowiących Zakłady Wytwarzania Energii (ZWE), Magazyny Energii Elektrycznej (MEE) lub Instalacje Odbiorcze (IO), zgodnie z zasadami obowiązującymi na polskim rynku energii.
System SOWE jest wygodny w obsłudze. Posiada intuicyjny i ergonomiczny interfejs użytkownika o spójnej i przejrzystej strukturze. Został zaprojektowany z użyciem najnowszych technologii. Jest zgodny wymaganiami OSP, IRiESP i regulacjami rynkowymi. Posiada przyznany przez OSP certyfikat zgodności z najnowszą wersją standardów systemu SOWE.

Korzyści biznesowe

Wygodne zarządzanie informacją poprzez zebranie wszystkich potrzebnych danych na jednym panelu

Optymalne zarządzanie jednostkami grafikowymi dzięki intuicyjnym i czytelnym diagramom stanów JG

Niwelowanie ryzyka przekazania do OSP niepoprawnych dokumentów dzięki zaawansowanej weryfikacji formalnej i merytorycznej ich zawartości

Bezpieczeństwo danych poprzez pełne logowanie działań użytkowników, integralność danych, autoryzację i uwierzytelnianie użytkowników

System SOWE jest dostępny zarówno w modelu SaaS, jak i w modelu on-premise.

System SOWE wspiera użytkownika w:

przygotowywaniu poprawnych dokumentów przesyłanych do OSP 

wymianie dokumentów z OSP w ramach procesów:

  • uzgadniania planowanych niedyspozycyjności JG;
  • zgłaszania wykonanych niedyspozycyjności JG;
  • zgłaszania zdarzeń ruchowych JG;
  • pozyskiwania planów pracy dla JG;
  • planowania operatywnego i prowadzenia ruchu 

analizowaniu i raportowaniu danych zgromadzonych w systemie 

Dla kogo?

System operatywnej współpracy z Dostawcami Usług Bilansujących jest przeznaczony dla uczestników rynku energii pełniących rolę Dostawców Usług Bilansujących oraz podmiotów wspierających DUB-y w zakresie technicznym i operacyjnym (wytwórców, agregatorów).

Wybrane funkcjonalności

1. Przygotowywanie poprawnych dokumentów przesyłanych do OSP:

  • weryfikacja formalna i merytoryczna zawartości dokumentów przed przekazaniem ich do OSP
  • wizualizacja diagramów stanów JG
  • porównywanie aktualnego stanu JG ze stanem z planu BPKD
  • prezentacja w formie wykresów danych dotyczących punktów pracy z Bieżącego Planu Koordynacyjnego Dobowego Czasu Rzeczywistego (BPKD-CR)

2. Wymiana dokumentów z OSP:

  • wizualizacja procesu wymiany dokumentów pomiędzy uczestnikiem rynku a OSP (Panel dokumentów)
  • bieżący monitoring dokumentów przychodzących dzięki alertom wyświetlanym zalogowanym użytkownikom
  • automatyzacja procesu wymiany dokumentów z OSP

3. Narzędzia dla administratora

  • dostęp do archiwalnych dokumentów dla uprawnionych użytkowników
  • podgląd wszystkich dokumentów wymienionych z OSP
  • zaawansowane wyszukiwanie dokumentów według wielu kryteriów
  • wyniki kontroli dokumentów przez OSP: potwierdzenie otrzymania (POD) / informacja o odrzuceniu (IOD)
  • informacje dotyczące czasów wysłania / odebrania dokumentów
  • informacje o statusie połączenia z OSP oraz aktywności usług systemowych
  • logi systemowe

Sprawdź pełną ofertę

dla energetyki

Porozmawiaj z ekspertem

Magdalena Czerniachowska

Menedżer Jednostki Biznesowej

mczerniachowska@sygnity.pl

Masz pytania odnośnie tego produktu?

    W celu zapoznania się z zasadami przetwarzania udostępnionych nam danych osobowych proszę kliknąć w link:

    Polityka prywatności