System Operatywnej Współpracy z Elektrowniami
SOWE
SOWE
System operatywnej współpracy z Dostawcami Usług Bilansujących to zaawansowane narzędzie do zapewnienia niezawodnej i efektywnej wymiany informacji pomiędzy Dostawcą Usług Bilansujących (DUB) a Operatorem Systemu Przesyłowego (OSP). Jego głównym celem jest wspieranie pracy Krajowego Systemu Elektroenergetycznego (KSE) poprzez kompleksową obsługę procesów planistycznych i operacyjnych Jednostek Grafikowych (JG) utworzonych z zasobów stanowiących Zakłady Wytwarzania Energii (ZWE), Magazyny Energii Elektrycznej (MEE) lub Instalacje Odbiorcze (IO), zgodnie z zasadami obowiązującymi na polskim rynku energii.
System SOWE jest wygodny w obsłudze. Posiada intuicyjny i ergonomiczny interfejs użytkownika o spójnej i przejrzystej strukturze. Został zaprojektowany z użyciem najnowszych technologii.
Jest zgodny wymaganiami OSP, IRiESP i regulacjami rynkowymi. Posiada przyznany przez OSP certyfikat zgodności z najnowszą wersją standardów systemu SOWE.
Korzyści biznesowe
Wygodne zarządzanie informacją poprzez zebranie wszystkich potrzebnych danych na jednym panelu
Optymalne zarządzanie jednostkami grafikowymi dzięki intuicyjnym i czytelnym diagramom stanów JG
Niwelowanie ryzyka przekazania do OSP niepoprawnych dokumentów dzięki zaawansowanej weryfikacji formalnej i merytorycznej ich zawartości
Bezpieczeństwo danych poprzez pełne logowanie działań użytkowników, integralność danych, autoryzację i uwierzytelnianie użytkowników
System SOWE jest dostępny zarówno w modelu SaaS, jak i w modelu on-premise.
System SOWE wspiera użytkownika w:
przygotowywaniu poprawnych dokumentów przesyłanych do OSP
wymianie dokumentów z OSP w ramach procesów:
- uzgadniania planowanych niedyspozycyjności JG;
- zgłaszania wykonanych niedyspozycyjności JG;
- zgłaszania zdarzeń ruchowych JG;
- pozyskiwania planów pracy dla JG;
- planowania operatywnego i prowadzenia ruchu
analizowaniu i raportowaniu danych zgromadzonych w systemie
Dla kogo?
System operatywnej współpracy z Dostawcami Usług Bilansujących jest przeznaczony dla uczestników rynku energii pełniących rolę Dostawców Usług Bilansujących oraz podmiotów wspierających DUB-y w zakresie technicznym i operacyjnym (wytwórców, agregatorów).
Wybrane funkcjonalności
1. Przygotowywanie poprawnych dokumentów przesyłanych do OSP:
- weryfikacja formalna i merytoryczna zawartości dokumentów przed przekazaniem ich do OSP
- wizualizacja diagramów stanów JG
- porównywanie aktualnego stanu JG ze stanem z planu BPKD
- prezentacja w formie wykresów danych dotyczących punktów pracy z Bieżącego Planu Koordynacyjnego Dobowego Czasu Rzeczywistego (BPKD-CR)
2. Wymiana dokumentów z OSP:
- wizualizacja procesu wymiany dokumentów pomiędzy uczestnikiem rynku a OSP (Panel dokumentów)
- bieżący monitoring dokumentów przychodzących dzięki alertom wyświetlanym zalogowanym użytkownikom
- automatyzacja procesu wymiany dokumentów z OSP
3. Narzędzia dla administratora
- dostęp do archiwalnych dokumentów dla uprawnionych użytkowników
- podgląd wszystkich dokumentów wymienionych z OSP
- zaawansowane wyszukiwanie dokumentów według wielu kryteriów
- wyniki kontroli dokumentów przez OSP: potwierdzenie otrzymania (POD) / informacja o odrzuceniu (IOD)
- informacje dotyczące czasów wysłania / odebrania dokumentów
- informacje o statusie połączenia z OSP oraz aktywności usług systemowych
- logi systemowe
Porozmawiaj z ekspertem
Masz pytania odnośnie tego produktu?