Od kilku lat zauważam zmianę modelu obsługi klienta w bankach na samoobsługowy, co dotyczy szczególnie klientów detalicznych. Jednak warto pamiętać, że – chociaż banki nie przyciągną nowych klientów ofertą gotówkową – to przy źle przygotowanej koncepcji obsługi gotówkowej, mogą ich stracić.
Obsługa gotówki w bankach powinna być bezpieczna, szybka i wygodna. Co więcej, nie powinna generować dodatkowych kosztów. Wszystkie te cechy spełniają urządzenia samoobsługowe, takie jak liczarki banknotów czy sortery monet. Zwłaszcza w przypadku klientów korporacyjnych, wykorzystanie urządzeń samoobsługowych pozwala na automatyzację procesu jego obsługi, co przy rosnących kosztach pracowniczych nie jest dla banków bez znaczenia.
Sygnity S.A. od wielu lat specjalizuje się w dostawach, instalacji i utrzymaniu zaawansowanych rozwiązań z obszaru automatyzacji obsługi gotówki. Dostarczane przez nas urządzenia spełniają najbardziej rygorystyczne normy oraz kryteria regulacyjne nakładane przez Narodowy Bank Polski.
Naszymi partnerami są najlepsi producenci, w tym firma Gisecke+Devrient – światowej klasy producent urządzeń i systemów procesowania gotówki, będący jednocześnie jednym z największych na świecie dostawców banknotów. Współpraca między naszymi firmami to przykład partnerstwa biznesowego, którego celem jest dostarczenie klientom komplementarnej usługi, poprzez połączenie najwyższej klasy urządzeń producenta G+D oraz eksperckiej wiedzy inżynierów i konsultantów Sygnity w zakresie wsparcia i serwisu. Wykorzystując nasze kompetencje w dziedzinie produkcji oprogramowania i integracji z systemami bankowymi, wspieramy aplikacyjnie oferowane urządzenia, dostosowując rozwiązania zarówno do potrzeb naszych klientów, jak i regulacji nadzoru bankowego. W naszej ofercie posiadamy m.in. liczarki z funkcją sortowania oraz identyfikacji i oddzielania banknotów wymagających wycofania z obiegu i banknotów fałszywych. Nasz zespół świadczy usługi serwisowe na terenie całego kraju.
[1] Dane Narodowego Banku Polskiego na koniec IV kwartału 2019 roku
[2] Według raportu NBP: „Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego luty 2017”