Sygnity

Aktualności

Prognozowanie OZE i success story z TAURON Sprzedaż – prezentacja Sygnity na SIwE’21

Magdalena Uryzaj, Menedżer Jednostki Biznesowej Energetyka, w swoim wystąpieniu na konferencji SIwE’21 na przykładzie ostatniego wdrożenia dla TAURON Sprzedaż mówiła m.in. o tym, jak prognozować fotowoltaikę oraz farmy wiatrowe i które algorytmy najlepiej się w tym zadaniu sprawdzają.

Prezentacja naszej koleżanki przeprowadza słuchaczy przez potrzeby i wyzwania, jakie postawił przed nami klient oraz mówi o wspólnych sukcesach, czyli m.in. o poprawie wyników o 61% po wdrożeniu Sygnity Forecast.

Magda zahacza o przystosowanie systemu do obsługi danych 15’ czy komunikację w standardzie AS4 z systemami wymiany danych na rynku gazowym, dłużej zatrzymując się na palących potrzebach polskiej i światowej energetyki, jakimi są prognozowanie wytwarzania energii elektrycznej przez OZE i prosumentów.

Czego oczekują dziś klienci?

  • Dopasowania do realiów rynku, a więc dedykowanych algorytmów do wyliczania produkcji EE ze źródeł fotowoltaicznych i wiatrowych.
  • Elastyczności, otwarte oprogramowanie, gdzie użytkownik może definiować własne algorytmy w języku R, daje mu praktycznie nieograniczone możliwości.
  • Obsługi wielu ziaren jednocześnie, w tym pełnej kompatybilności z 15’
  • Integracji, komunikacja zgodna ze standardami technicznymi PSE i standardem AS4 sprawia, że narzędzie może funkcjonować w wielorakim otoczeniu biznesowym
  • Poprawy wyników, stała praca wkładana w coraz to lepsze dopasowanie modeli liczących przekłada się na realne oszczędności
  • Business Intelligence, współpraca z najpopularniejszymi na rynku narzędziami BI pozwala monitorować osiągane wyniki w przystępnej formie i mieć do nich wgląd zawsze i wszędzie

Wszystkie powyższe potrzeby spełnia aplikacja Sygnity Forecast, która odpowiada na oczekiwania o wygodzie użytkowania, szerokim wachlarzu narzędzi wspomagających pracę i realnej poprawie osiąganych wyników. Magda odniosła się do wdrożenia aplikacji u strategicznego klienta i faktycznej realizacji założeń projektu. Co znamienne, mimo pandemii i wynikających z niej ograniczeń, projekt udało się dowieźć terminowo. Zadowolenie klienta i uzyskiwane przez niego wyniki lepsze o 61%, niech mówią same za siebie.