Rozwiązania IT
Współpraca Sygnity i Domu Maklerskiego Michael / Ström – skuteczne pozyskiwanie i zdalna obsługa klientów detalicznych dzięki Sidoma WEB
![](https://www.sygnity.pl/wp-content/uploads/2020/08/FOT_SidomaWEB_Sygnity_okładka.jpg)
Sidoma WEB to aplikacja webowa skierowana do domów maklerskich, umożliwiająca inwestorom samodzielną obsługę rachunków maklerskich oraz obrót instrumentami finansowymi.
Zapraszamy do przeczytania case study z wdrożenia Sidoma WEB w Domu Maklerskim Michael / Ström.
Klient i jego potrzeby
Nasz Klient to jeden z dynamicznie rozwijających się domów maklerskich, który organizuje oferty instrumentów finansowych (głównie obligacji oraz certyfikatów inwestycyjnych) oraz prowadzi usługi z zakresu corporate finance i investment banking.
Główną potrzebą biznesową Domu Maklerskiego Michael / Ström było skuteczne pozyskiwanie i zdalna obsługa klientów detalicznych oraz sprawna sprzedaż instrumentów finansowych. Poszukiwał on bezpiecznego, skutecznego i intuicyjnego narzędzia, które pomoże mu zdobyć nowych klientów nastawionych na akumulację kapitału.
W ramach realizacji tego projektu Klient stworzył wspólnie z Sygnity aplikację webową Sidoma WEB, która umożliwia inwestorom dostęp do szerokiego spektrum informacji oraz samodzielną obsługę rachunków maklerskich, w tym obrót instrumentami finansowymi przez przeglądarkę.
Rola Sygnity
Zadaniem Sygnity było dostarczenie zgodnego z zamówieniem Domu Maklerskiego ergonomicznego i atrakcyjnego graficznie interfejsu aplikacji, przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa i niezawodności. Chcieliśmy, żeby aplikacja była łatwa w dostosowywaniu do zmian na rynku kapitałowym oraz wynikających z nich potrzeb Klienta oraz do nowych regulacji prawnych.
Na potrzeby wdrożenia utworzyliśmy kilkuosobowy zespół realizacyjny złożony z przedstawicieli obu stron. Wypracowywane rozwiązania i funkcjonalności były udostępniane Zamawiającemu na bieżąco zgodnie z ustalonymi priorytetami, dzięki czemu regularnie wzrastał zakres funkcjonalny wdrażanego systemu, aż do osiągnięcia pełnej, zakładanej funkcjonalności.
![](https://www.sygnity.pl/wp-content/uploads/2020/08/Grafika_Sidoma_WEB_Sygnity-1024x768.png)
Wybrane funkcjonalności aplikacji:
- Intuicyjne zakładanie rachunku inwestycyjnego przez internet;
- Łatwy dostęp do zintegrowanych i szczegółowych informacji o rachunku oraz instrumentach finansowych nabytych za pośrednictwem Domu Maklerskiego;
- Szczegółowa historia rachunku, w tym m.in.: inwestycji, zleceń i logowań;
- Obsługa szerokiego spectrum ofert publicznych, w tym kierowanych indywidualnie oraz zapewnienie możliwości realizacji zleceń na rynku giełdowym oraz pozagiełdowym;
- Podgląd notowań giełdowych;
- Sprawne zarządzanie rachunkami bankowymi, prosta obsługa wpłat i wypłat z rachunku;
- Intuicyjna i szybka modyfikacja danych osobowych;
- Możliwość ankietowania klientów (zgodnie m.in. z MIFID2, FATCA, AML).
Dzięki aplikacji Sidoma WEB
Dom Maklerski Michael / Ström:
Inwestor:
Zwiększył zasięg działalności
eliminując konieczność fizycznego kontaktu potencjalnych Klientów z pracownikami Domu Maklerskiego. Zwiększył sprzedaż produktów inwestycyjnych, dzięki wykorzystaniu elektronicznych kanałów dystrybucji.
Sprawniej komunikuje się z klientami
poprzez indywidualnie kierowane oferty, automatyczne komunikaty i powiadomienia.
Zmniejszył koszty obsługi
dzięki automatyzacji wzrosła liczba operacji wykonywana samodzielnie przez użytkownika za pośrednictwem elektronicznych kanałów komunikacji.
Ma lepszy dostęp do produktów inwestycyjnych
dzięki aplikacji, która działa w czasie rzeczywistym, nie pominie żadnej skierowanej do niego oferty.
Ma większą kontrolę nad swoimi inwestycjami
sprawniej i bezpieczniej inwestuje w oferowane przez Dom Maklerski instrumenty finansowe. Szybciej reaguje na zmiany rynkowe, dzięki powiadomieniom w aplikacji.
Ma nieograniczony dostęp do rachunku maklerskiego
dokładnie wtedy, kiedy go potrzebuje. Może korzystać z usług bez konieczności fizycznego kontaktu z pracownikiem Domu Maklerskiego.
Korzyści biznesowe
Dzięki Sidoma WEB Dom Maklerski Michael / Ström:
![increase increase](https://www.sygnity.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/increase-otigm1roeefvt5s2xbfpvkmm5ndtxnred7znbvgl08.png)
Zwiększył liczbę rachunków maklerskich
dokonując ekspansji geograficznej poza miejsca lokalizacji oddziałów.
![24-7 24-7](https://www.sygnity.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/24-7-otigu9uu77p7ebtzwdf76zwta0ugabeuhxhli19kk8.png)
Zmienił model obsługi
dzięki czemu nie tylko ogranicza koszty, ale i umożliwia klientom dostęp do rachunku maklerskiego z dowolnej lokalizacji w dogodnym dla Klienta czasie.
![communication communication](https://www.sygnity.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/communication-otign2fdsxu2dyatz9a62tdlbod59usxi9fl1ny89k.png)
Zintensyfikował skalę przekazu
kierowanego do Klientów.
![target (1) target (1)](https://www.sygnity.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/target-1-otigs10pvgmjnv3f0eha8kb66vwvwchxitdu88lffc.png)
Łatwiej dociera do Klientów
z nowymi ofertami i produktami dzięki powiadomieniom w aplikacji.
Opinia Klienta:
![](https://www.sygnity.pl/wp-content/uploads/2020/08/MS_logo_blue-768x285.png)