Rolą Sygnity w tym projekcie było dostarczenie, wdrożenie i konfiguracja systemu PetroRetail. Wdrożony przez nas system w czasie rzeczywistym prezentuje stan magazynowy paliwa, co pozwala na bieżąco podejmować decyzję o zamówieniu kolejnych dostaw. Ułatwiliśmy zarzadzanie stacją poprzez konfigurację systemu w taki sposób, aby prezentował wszystkie niezbędne parametry pracy stacji. Usprawniliśmy również proces płatności kartą. Wdrożony system posiada zaimplementowany interfejs dzięki któremu komunikuje się z terminalem płatniczym wysyłając do niego wartość do zapłaty, a jeśli jest taka potrzeba wysyła informacje o zwrocie. Dodatkowo wdrożyliśmy procesor promocji, który ułatwia analizę potencjalnych akcji rabatowych. Uruchomiliśmy raportowanie ze sprzedaży każdego produktu wraz ze śledzeniem marżowości dla każdego, produktu i usługi, co na późniejszy etapie pozwala uatrakcyjnić ofertę promocyjną. Wprowadziliśmy możliwość sprzedaży bez kodów kreskowych poprzez łatwą do odczytania ikonografikę i predefiniowane skróty do danego produktu lub usługi co ułatwia szybkie rozliczenie klienta. Wdrożyliśmy szereg rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo transakcji i eliminujących możliwość nadużyć. Wykonaliśmy integrację ze słupkiem samoobsługowym Petronova, co umożliwia dokonywanie zakupu paliwa o dowolnej porze dnia i nocy. Całość transakcji wykonywana jest w systemie PetroRetail w sposób automatyczny i nie jest wymagana żadna ingerencja ze strony pracowników stacji. Udostępniliśmy administratorowi systemu pełną kontrolę nad konfiguracją systemu, dzięki czemu może dodać samodzielnie nowego sprzedawcę, nowe produkty, skonfigurować promocję, udzielić dostępu do określonych funkcji systemu itp. Wdrożyliśmy system modułowy, który nie wymaga zakupu wszystkich modułów, aby rozpocząć pracę w systemie. Każdy dodatkowy moduł włącza się w bardzo prosty sposób i może to wykonać administrator. Wraz z systemem kasowym został wdrożony interfejs do systemu FK, dzięki któremu dane z systemu kasowego przekazywane są zbiorczymi plikami. Wdrożony system jest przygotowany do współpracy z czołowymi dostawcami słupków samoobsługowych.
Największym wyzwaniem okazał się czas. Zależało nam na wdrożeniu systemu w jak najkrótszym czasie, aby ograniczyć straty klienta związane z chwilowym zamknięciem stacji. Kolejnym wyzwaniem okazała się integracja z automatyką stacji i migracja danych z poprzedniego systemu. Zależało nam, aby uniknąć konieczności przenoszenia danych ręcznie w zakresie kartotek towarowych, kartotek kontrahentów, stanów magazynowych oraz danych słownikowych